Saturday 30 April 2011

Kisah Benar - Penghidap Gout Dan Buah Cheri Montmorency



Kira kira sepuluh tahun atau lebih dahulu dunia, dunia keliling Mr John Carey, Pengasas CherryActive di UK, berkecai apabila dia doktor mendiognose dia dengan penyakit Gout yang teramat sakit yang jarang berlaku (di UK ketika itu). 

Inilah cerita darinya....



John Carey adalah seorang yang sangat aktif dalam bersukan, dia adalah pelari marathon dan memiliki talipinggang hitam dalam Judo tetapi tiba tiba segalanya berubah dan dia berdepan dengan prospek tidak dapat aktif bersukan seperti biasa. Doktor mempreskripsikan ubat yang perlu diambil setiap hari untuk sepanjang hayat. Ia adalah sangat mengecewakan  terutamanya apabila serangan gout semakain kerap walaupun dengan pengambilan ubat doktor. 
John menjelaskan " Segalanya bermula apabila satu hari saya bangun dari tidur dengan kesakitan teramat sangat di kaki. Pada mulanya saya terfikir yang saya kemungkinan telah terlanggar sesuatu semasa keluar berpesta pada malam sebelumya. Tetapi sepanjang hari ia bertambah sakit sehingga saya tidak bolih jalan langsung. Apabila berjumpa doktor saya di sahkan mengalami GOUT." Gout? Apa itu Gout? Penyakit itu terlalu asing bagi saya. Saya di bagitahu yang Gout ini adalah satu penyakit yang disebabkan pengumpulan asik urik didalam badan melebihi aras normal. Bila buah pinggang gagal menyingkirkannya dari badan seperti proses kebiasaanya maka terbentuklah kristal mikroskopic di sendi sendi yang menyebabkan inflamasi seterusnya kesakitan. Tambah John lagi " Doktor memberitahu saya biasanya 85% orang yang diserang Gout adalah orang yang berumur antara 40 ke 75 tahun. Saya baru berumur 29 tahun! saya sanagat kecewa". 

John pada ketika itu bekerja sebagai perunding kewangan(Financial Consultant) di London, dia mempunyai isteri dan seorang anak lelaki, pelbagai rawatan di cuba untuk mengelakan dari serangan gout dari perubatan refleksologi, homeopathy dan berbagai perubatan herba. Apa sahaja yang di cadangkan pasti akan di cubanya. Bagaimanapun kesemuanya gagal membantu. Kehidupannya selalu dalam 'ketakuatan' bilakah gout akan menyerang lagi? Penyakit ini telah merubah gaya hidup dia yang aktif dan memberi kesan kepada dia sekeluarga. 

Tetapi nasib John ternampak akan berubah. Semasa menghadiri persidanagn bisnes John mengalamai serangan gout yang sangat teruk. Kebetulan seorang rakan yang di temui semasa persidangan tersebut juga pernah melalui kesakitan serangan gout dan dia mendapati dengan pengambilan buah cheri Montmorency sebagai 'ubat' dia akui telah berjaya menyekat atau menumpaskan gejala gejala gout. John tanpa kerugian apa apa telah  telah menyiasat tentang dakwaan keberkesanannya dan apa yang dia dapati sebenarnya telah banyak penyelidikan meluas dan terperinci  tentang jenis cheri jenis masam yang kecil ini di buat dan ia didapati memiliki  sifat penyembuhan yang ketara.  Satu kajian yang begitu ketara adalah kajian yang dilakukan di University of Texas. Di sini kajian menunjukan dengan pengambilan buah cheri Monmorency dalam bentuk apa pun secara aktifnya mengurangkan level asid urik yang berlebihan kepada aras normal. Tanpa ragu dia mencuba. "Selepas seminggu" tambahnya, " saya terasa kekurangan sakit, selepas beberapa bulan mengambilnya saya tidak terasa kesakitan di ibu jari kaki lagi. Dan saya bolih berlari semula!!" John, berasa kagun dengan  hasilnya merasa "terpanggil" untuk memberitahu seluruh dunia tentang buah yang menakjubkan ini.

Dengan perasaan bangga untuk berkongsi pengalaman John telah mencari penanam cheri Monmorency cara organik dan mengenalpasti proses yang di kerkualiti. Dengan menggunakan diproses menggunakan spesifikasi yang istimewa, melalui kajian kajian yang di buat dan akhirnya mencipta satu brand yang telah lebih 4 tahun dalam pasaran di United Kingdom. Di anggap sebagai peneraju pemasaran dalam kelas makanan tambahan semulaji memberi kesan kepada pengguna yang mengambilnya, satu produk yang sangat di hormati dan memenangi peganugerahan yang membanggakan, brand CHERRYACTIVE. Dia merasa bangga kerana dengan pengalaman yang dia telah lalui juga berjaya membantu mereka yang melalui pengalaman penyakit gout yang sama juga membantu yang lain lain.

Produk Cherryactive ini dihasilkan dari 100% buah cherri dengan menggunakan cara memperosesan 'freez-dried dimana nutrient didalam buah cheri ini dapat di kekalkan seperti baru dipetik bukan proses menggunakan haba. Tanpa bahan bahan tambahan seperti pemanis, perasa, pengawet atau pewarna. 'Freeze-dried adalah proses yang rumit dan mahal berbanding dengan proses menggunakan haba tetapi ia didapati sangat berkesan untuk memastikan keaslian buak cheri dalam bentuk apa pun dibuat. 

Perlu di jelaskan bukan semua buah cheri mempunyai nilai perubatan seperti cheri jenis masam Monmorency. Jenis cheri manis lebih enak dimakan sebegitunya tetapi tidak mempunyai nilai perubatan seperti cheri masam malahan ia mengandungi aras gula yang agak tinggi.

Sila ikuti pengenalan berkenaan proses 'freeze-dried' dalam posting berikutnya.


3 comments:

  1. Assalam..terima kasih infonya.Kawan saya dah 20 tahun mengidap gout sampai dah kronik boleh daftar OKU. Jemput ke blog saya untuk baca perkongsian pengalamannya menghadapi GOUT.

    ReplyDelete
  2. http://reretaipan88.blogspot.com/2018/07/asiataipan-taipanqq-taipanbiru-teknik.html

    Taipanbiru
    TAIPANBIRU . COM | QQTAIPAN .NET | ASIATAIPAN . COM |
    -KARTU BOLEH BANDING, SERVICE JANGAN TANDING !-
    Jangan Menunda Kemenangan Bermain Anda ! Segera Daftarkan User ID terbaik nya & Mainkan Kartu Bagusnya.
    Dengan minimal Deposit hanya Rp 20.000,-
    1 user ID sudah bisa bermain 8 Permainan.
    BandarQ
    AduQ
    Capsasusun
    Domino99
    Poker
    BandarPoker
    Sakong
    Bandar66

    Kami juga akan memudahkan anda untuk pembuatan ID dengan registrasi secara gratis.
    Untuk proses DEPO & WITHDRAW langsung ditangani oleh
    customer service kami yang profesional dan ramah.
    NO SYSTEM ROBOT!!! 100 % PLAYER Vs PLAYER
    Anda Juga Dapat Memainkannya Via Android / IPhone / IPad
    Untuk info lebih jelas silahkan hubungi CS kami-Online 24jam !!
    • WA: +62 813 8217 0873
    • BB : E314EED5

    Daftar taipanqq

    Taipanqq

    taipanqq.com

    Agen BandarQ

    Kartu Online

    Taipan1945

    Judi Online

    AgenSakong

    ReplyDelete
  3. Saya pernah baca yang buah ceri memang Ada khasiat untuk rendahkan asid urik ni. Memang hebat ciptaan Tuhan :)

    ReplyDelete